۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۴

واکنش منفی علوی ها و دیگر اقلیت های ترکیه به بسته به اصطلاح دموکراسی اردوغان

واکنش منفی علوی ها و دیگر اقلیت های ترکیه به بسته به اصطلاح دموکراسی اردوغان

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: ارائه بسته موسوم به بسته دموکراسی از سوی نخست وزیر ترکیه که قرار بود سبب ارتقاء حقوق مدنی و اجتماعی اقوام و قومیت های مختلف این کشور شود با واکنش منفی علوی ها و کردهای ترکیه روبرو شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، ارائه بسته موسوم به بسته دموکراسی توسط "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه که پیشتر وعده داده بود این بسته سبب ارتقاء آزادی های مدنی و اجتماعی اقوام و اقلیت های دینی در این کشور خواهد شد، با واکنش های منفی از سوی گروه ها و احزاب سیاسی این کشور روبرو شده است.

به نوشته "تودی زمان" ، حزب صلح و دموکراسی (BDP ) که ارتباط نزدیکی با کردهای این کشور دارد بسته ارائه شده توسط رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه را راضی کننده ندانسته است.

در این گزارش آمده است اعضای این حزب در دفتر مرکزی حزب بعد از شنیدن اظهارات اردوغان درباره این بسته اعلام داشتند که نظرات آنها در این بسته گنجانده نشده است.

این روزنامه ترکی در خبری دیگر به مواضع و انتقاد شدید خانم " ایمان گولر" معاون حزب جمهوری خلق ترکیه (CHP )در ازمیر که بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه است، از بسته ارائه شده پرداخته و به نقل از او نوشت: این بسته فاصله بسیار زیادی با انتظارات مردم ترکیه دارد.

"ساباحات آکیراز" معاون حزب جمهوری خلق در استانبول نیز با انتقاد از بسته ارائه شده گفت در این بسته حقوق علوی های این کشور نادیده گرفته شده است.

وی در ادامه گفت: دولت سعی کرده در این بسته علوی های ترکیه را تحمیق کند.

به گزارش دیگر رزونامه ترک "حریت"، "محرم ارکان" نماینده و معاون سازمان بزرگ علوی پیرسلطان ابدال در واکنش به این بسته، ابراز تاسف کرده و گفت: ما در این بسته چیزی برای علوی ها نمی بینیم.

همچنین "علی کنان اوغلو" رهبر یک سازمان دیگر علوی به نام هوبیار سلطان در این خصوص گفت: فکر نمی کردیم اینقدر دولت نسبت به علوی ها بی تحمل باشد. در این بسته هیچ چیزی برای علوی ها وجود ندارد.

 

 

کد خبر 2146382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha